Krynica Zdrój - biuro turystyczne

Trasy rowerowe

1. Szlakiem Cerkwi Łemkowskich

Krynica – Krzyżówka – Berest – Piorunka – Czyrna – Mochnaczka – Tylicz – Muszynka - Wojkowa – Powroźnik – Krynica.

Wycieczka okrężna (65 km.) do wiosek położonych na wschód i południe od Krynicy, wśród wzniesień Beskidu Niskiego. We wsiach zabytkowe drewniane cerkiewki, obecnie wykorzystane są jako kościoły rzymskokatolickie

Wyjazd z Krynicy szosą w stronę Nowego Sącza, po przejechaniu około 4 km. na Krzyżowce skręcamy w prawo w stronę Grybowa. W Bereście skręcamy w prawo w boczną drogę do Piorunki (po lewej stronie przy skręcie cerkiew św. Kosmy i Damiana z 1842 r.). Z Piorunki droga wiedzie na wschód, przez niski grzbiet do Czyrnej (cerkiew św. Paraskewy z 1892 r.), od cerkwi jedziemy w górę do wierzchołka Piorun po czym dojeżdżamy do drogi Tylicz – Krzyżówka, która biegnie doliną potoku Mochnaczka. Skręcamy w lewo na południe i po przejechaniu około 7 km. znajdujemy się w Tyliczu, w ktorym na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Na trasie wyłania nam się najstarsza wieś w ''państwie muszyńskim'' (cerkiew św. Jana Ewangelisty). Z Muszynki wracamy tę samą drogą do Tylicza. Na skrzyżowaniu w lewo, na następnym również w lewo do Powroźnika. Z Powroźnika kierujemy sie już w stronę Krynicy.

2. Trasa na Jaworzynę Krynicką (1114 m.n.p.m)

Krynica – Słotwiny – Runek (1080) – Jaworzyna Krynicka – Dolina Czarnego Potoku - Szpital w Krynicy – Krynica Centrum.

Wyruszamy z Krynicy Centrum jadąc drogą do Nowego Sącza. Przed wylotem z Krynicy skrecamy w lewo do dzielnicy Słotwiny. Po około 1,5 km. skręcamy w lewo za drewnianą cerkwią. Następnie kierujemy się na żółty szlak, który łączy się po około 1,1 km. z niebieskim szlakiem prowadzącym na Jaworzynę Krynicką. Zjazd z góry do Doliny Czarnego Potoku może odbywać się dwoma trasami jedna nartostraga (bardziej stroma ale krótsza) lub drogą ubitą. Następnie z doliny drogą asfaltową do centrum.

3. Latem rowerem zimą na narty.

Krynica – Muszyna – Andrzejówka – Żegiestów – Pusta Wielka – Bacówka nad Wiechomlą – Runek – Jaworzyna Krynicka – Dolina Czarnego Potoku – Krynica Centrum.

Wyruszamy z Krynicy drogą w stronę Muszyny, po przejechaniu 10 km. w rynku muszyńskim skręcamy w prawo na przejście graniczne w Piwnicznej.

Następnie mijamy Andrzejówkę i dojeżdżamy do Żegiestowa. Obieramy kierunek na Wierchomlę. Jadąc niebieskim szlakiem dojeżdżamy na Runek, z którego kierujemy się na Jaworzynę Krynicką a następnie zjeżdżamy do Doliny Czarnego Potoku, skąd pozostaje nam około 5 km. asfaltową drogą do centrum Krynicy.

4. Krótko i przyjemnie.

Krynica – Kopciowa (Cichy Kącik) – Jakubik – Mochnaczka – Krzyżówka – Krynica.

Wyruszamy z centrum Krynicy drogą w stronę Nowego Sącza. Przed wylotem z miasta skręcamy w prawo w stronę stacji benzynowej (Orlen), następnie po przejechaniu 2 km. widzimy po lewej stronie restauracje Cichy Kącik, przy której skręcamy w prawo do lasu na szlak żółty. Kierujemy się szlakiem żółtym, aż do skrzyżowania na osiedlu Jakubik. Skręcamy w lewo na drogę kołową do Mochnaczki. Po dotarciu do głównej drogi Tylicz – Krzyżówka skręcamy w lewo jadąc, aż do głównego skrzyżowania na Krzyżówce. Na nim skręcamy w lewo na Krynicę i główną drogą dojeżdżamy do centrum.

5. Atrakcyjne widoki z nad Krynicy.

Krynica Centrum – Krynica ul. Cmentarna – Krzyżowa Góra (813 m n.p.m.) – Przełęcz Krzyżowa - Słotwiny – Krynica Centrum.

Trasa w najbliższej okolicy Krynicy. Bardzo widokowa trasa w pierwszej części. Wycieczkę zaczynamy z centrum Krynicy kierując się w stronę Muszyny. Po przejechaniu około 2 km. skręcamy w prawo na ulicę Cmentarną. Mijamy cmentarz i cerkiew prawosławną św. Włodzimierza zbudowaną w latach 1983-1996. Następnie po objechaniu cerkwi kierujemy się na ścieżkę prowadzącą wprost na metalową wieżę GOPR-u. Skręcamy w prawo, pod górę wjeżdżając jednocześnie na szlak czerwony. Dojeżdżamy do rozwidlenia skręcając w prawo do lasu i jedziemy ścieżką, aż do spotkania z żółtym szlakiem. Po dotarciu do szlaku żółtego kierujemy się prosto w dół do Przełęczy Krzyżowej. Przejeżdżamy przełęcz na wprost będąc od tej pory na szlaku niebieskim. Po około 300 m. skręcamy ze szlaku w prawo i wjeżdżamy na polanę. Przed nami ukazuje się Jaworzynka z masztem na szczycie. Następnie przejeżdżamy prosto mijając po prawej boisko, kierując się na słabo widoczną drogę na kopulaste wzniesienie. Po chwili docieramy do końcowego odcinka wyciągu orczykowego i skręcamy w lewo na drugą nartostradę, która sprowadza nas do drogi w Słotwinach. Ostatni odcinek pokonujemy już drogą asfaltową do centrum Krynicy.

6. Królewski szlak rowerowy

Przełęcz Przysłop - Obidza - Stary Sącz - Nowy Sącz - Kamionka Wielka - Ptaszkowa

Zielony szlak łączy tereny związane niegdysiejszym pobytem lub przejazdem królów po tych ziemiach. Rozpoczyna się w Bieczu w powiecie gorlickim i łączy Gorlice, Stóże, Grybów, Ptaszkową, Królową Polską, Kamionkę Wielką, Nowy Sącz, Łazy Biegonickie, Cyganowice, Stary Sącz, Moszczenicę, Skrudzinę, Gołkowice Dolne z Obidzą i Przełęczą Przysłop. Ma długość 112,5 km, a różnica wzniesień to 2000 metrów.

Najtrudniejszy jest przejazd z Kamionki Wielkiej do Srudziny i z Łazów Brzyńskich na Przysłop - strome ostre podjazdy i zjazdy oraz kamienista nieutwardzona droga pod Przysłopem.

Na dłużej warto zatrzymać się i zwiedzić drewniany kościół w Ptaszkowej, skansen i ruiny zamku w Nowym Sączu oraz klasztory w Białej Niżnej i Starym Sączu. Niezwykłą atrakcją jest drewniany ołtarz papieski na starosądeckich błoniach -  jedyny w Polsce stojący w tym samym miejscu, w którym Jan Paweł II odprawił mszę św. w czasie swych pielgrzymek do kraju.